نمونه سوالات تخصصی رشته حسابداری  - برای آمادگی در آزمون استخدامی بانک صادرات 






نمونه سوالات اختصاصی 2222 مقطع کارشناسی استخدام بانک صادرات




نمونه سوالات اختصاصی 2222 مقطع کارشناسی استخدام بانک صادرات










آگهی استخدام بانک صادرات در سال 94


​بانک صادرات ایران به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود در تهران و ٢٠ استان کشور جهت تصدی شغل بانکدار و بانکیار ( تحویلدار) از بین داوطلبان واجد شرایط کارمند استخدام می نماید. 
به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود از طریق آزمون از میان فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی مختلف در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد، برنامه استخدام نیرو را در دستور کار قرار داده است.
بر این اساس داوطلبان مرد می توانند در ٢١ استان شامل: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان،کرمان، لرستان، مازندران، همدان، یزد، قزوین، قم، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، البرز و تهران از ساعت ٩ صبح روز سه شنبه تاریخ ٢١ مهرماه تا روز دوشنبه تاریخ ٤ آبان ماه سالجاری با مراجعه به وب سایت این بانک به نشانی: www.bsi.ir ضمن مطالعه شرایط استخدامی نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام و در آزمون استخدامی که در ٢٢ آبان ماه برگزار می گردد، شرکت نمایند.  
شایان ذکر است متقاضیان استخدام می توانند برای مطالعه متن کامل آگهی و کسب اطلاع از شرایط و ضوابط آزمون و مدارک مورد نیاز به وب سایت این بانک به نشانی فوق مراجعه نمایند.




آشنایی با رشته حسابداری


معرفی رشته­ حسابداری و حسابرسی


v     تعریف حسابداری و حسابرسی

o       حسابداری یک فعالیت خدماتی است که وظیفه­اش فراهم کردن اطلاعات کمی، که اساسا دارای ماهیت مالی هستند، درباره واحد اقتصادی است. اطلاعات فراهم شده توسط حسابداری باید در تصمیم­گیری­های اقتصادی سودمند باشد.


o       حسابرسی فرآیندی منظم و با قاعده (سیستماتیک) جهت جمع­آوری و ارزیابی بی طرفانه شواهد درباره ادعاهای مدیریت در ارتباط با فعالیت­ها و وقایع اقتصادی، به منظور تعیین درجه انطباق این ادعاها و اظهارات با معیارهای از پیش تعیین شده و گزارش نتایج به افراد ذینفع است.


v     رابطه بین حسابداری و حسابرسی

خروجی فرآیند حسابداری، موضوع اصلی عملیات حسابرسی است و غالب شواهدی که در فرآیند حسابرسی مورد استفاده قرار می­گیرد توسط سیستم حسابداری تهیه شده است. در بیشتر مواقع حسابرسی و برخی از تکنیک­های آن چنان با فرآیند حسابداری آمیخته که گویی از اجزای لاینفک سیستم حسابداری است. بنابراین از بسیاری جهات حسابداری و حسابرسی تفکیک ناپذیرند و بدین دلیل حسابرس باید متخصص حسابداری نیز باشد، در صورتی که حسابدار نیازی به تخصص در زمینه حسابرسی ندارد.  

v     پیشینه حسابداری و حسابرسی در ایران

o       پیشینه حسابداری ایران به نخستین تمدن­هایی بر می­گردد که در این سرزمین پا گرفت. مدارک به دست آمده از ایران باستان حکایت از این دارد که در عصر هخامنشی نظام مالی منسجمی برقرار بوده و حساب درآمد و مخارج حکومت به ریز و به دقت ثبت و نگاهداری می­شده است.

o       پیشینه حسابرسی نیز در ایران و اسلام به زمانی باز می­گردد که منبعی ( اعم از مالی یا غیر مالی) در جایی وجود داشته است. هرگاه انتقال ثروت مطرح شده، نوعی نظارت و بازرسی با خود به همراه داشته است. خصوصا نظارت حکومت بر اعضا و کارکنان خود و تفتیش اعمال و رفتار والیان و مامورین دولتی از دیرباز وجود داشته و شاید بتوان گفت سابقه­ی آن نزدیک و همراه سابقه­ی تشکیل جوامع اولیه و حکومت­ها است.

v     پیشینه رشته حسابداری و حسابرسی و ورود آن به دانشگاه­ها

o       رشته حسابداری اولین بار در دهه­ی 1330 با تاسیس اولین آموزشگاه­های عالی و دانشکده­های خصوصی از جمله آموزشگاه عالی حسابداری شرکت ملی نفت ایران، دانشکده علوم اداری و موسسه­ی عالی حسابداری مطرح گردید. در حال حاضر این رشته در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و بدون هیچ گرایشی تدریس می­شود.


o       همواره حسابرسی به عنوان یک حرفه مستقل در قالب نهادهای حرفه­ای گوناگون از جمله انجمن­های حرفه­ای، موسسات حسابرسی بخش خصوصی و موسسات حسابرسی بخش عمومی در ایران مورد توجه بوده است اما تا سال 91 به عنوان یک رشته تحصیلی جداگانه محسوب نشده و به عنوان یکی از مواد درسی اصلی در تمامی مقاطع رشته حسابداری محسوب می­شد. لازم به ذکر است از سال 1391 رشته حسابرسی در مقطع کارشناسی ارشد در تعداد محدودی از دانشگاه­ها تدریس می­شود. به منظور قبولی و ادامه تحصیل در این رشته کافی است که دانشجو در آزمون حسابداری شرکت کند و در هنگام انتخاب رشته در صورت علاقه این رشته را انتخاب نماید لذا آزمون جداگانه­ای برای این رشته برگزار نمی­شود.


v      هدف رشته حسابداری و حسابرسی

o       از آنجایی­که محصول نهایی حرفه حسابداری مبنای تصمیمات اقتصادی اشخاص ذی نفع از جمله مدیران، سهامدارن، اعتباردهندگان، دولت و غیره قرار می گیرد بنابراین می­توان گفت که یکی از اهداف رشته حسابداری آموزش نیروی انسانی متخصص در جمع‌آوری، طبقه‌بندی، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارشات مالی مطابق معیارهای از پیش تعیین شده از جمله استانداردها و اصول حسابداری می­باشد. از سوی دیگر به روز رسانی استانداردها و اصول حسابداری و تجدید نظر در چارچوب نظری مطابق با عوامل محیطی از جمله موارد با اهمیت و حیاتی در رشته حسابداری محسوب می­شود، بنابراین آموزش نیروی انسانی متخصص در این زمینه از دیگر اهداف این رشته می­باشد.


o       هدف رشته حسابرسی تامین نیروی انسانی متخصص و آگاه نسبت به استانداردهای حسابداری و حسابرسی و آخرین تغییرات آن، قوانین مالیاتی و تجارت، کنترل­های داخلی اثربخش و ارزیابی و مدیریت ریسک می­باشد.


v     آینده شغلی

فارغ التحصیلان رشته حسابداری و حسابرسی از فرصت‌های متنوع شغلی برخوردار می­باشند به طوری که به ندرت دیده می­شود که فارغ التحصیلان این رشته با مشکل بیکاری مواجه باشند. برای مثال فارغ التحصیلان این دو رشته می­توانند در زمینه­های گوناگون از جمله حسابداری مالی، مدیریت، دولتی، مالیاتی، بیمه و غیره و هم چنین زمینه‎ های گوناگون حسابرسی از جمله حسابرسی مستقل و داخلی فعالیت نمایند.


v     توانایی ‌های مورد نیاز دانشجویان

رشته حسابداری از جمله رشته‌هایی است که از داوطلبان هر سه گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی دانشجو می‌پذیرد. اما با توجه به اینکه این رشته یک رشته­ کاملا کاربردی و هسته مرکزی تصمیم­گیری و گزارشگری مالی در یک واحد تجاری می باشد لذا به منظور کسب موفقیت در رشته حسابداری آشنایی با مبانی مدیریت، مبانی اقتصاد خرد و کلان، ریاضی و آمار، مبانی کامپیوتر، قوانین و مقررات مالیاتی و تجارت، اصول بازار سرمایه پیشنهاد می­گردد.




آشنایی با رشته مدیریت امور بانکی

رشته‌ی مدیریت بانکی با تمامی بخش‌هایی که به‌طور فعال با امور پولی و مالی ربط پیدا می‌کنند، در ارتباط است. کسانی که علاقه‌مند به این رشته هستید، باید توجه داشته باشید که در انتها جذب بانک‌ها می‌شوید. پس از همین الان رفتار خوب و حسن خلق با ارباب رجوع را تمرین کنید. یک دانشجوی مدیریت بانک‌داری باید به رشته‌ی خود بسیار علاقه‌مند باشد و در عین‌حال به کارهای تحقیقاتی رغبت داشته باشد و سیاست‌های پولی و مالی را خوب بشناسد. البته در دروس دوره‌ی کارشناسی این رشته، مواردی هم‌چون بانک‌داری داخلی و خارجی، قوانین مربوط به چک و ارز، اصول حسابداری، ریاضیات، روان‌شناسی عمومی، کلیات حقوق و مقررات مدنی، پول، بیمه، بانک و حقوق بازرگانی و … گنجانده شده‌اند که تا حد زیادی، نیازهای شما را برطرف می‌کند ولی شما باید این را بدانید که در سال‌های ابتدایی کار، باید خیلی سریع کسب تجربه کنید تا به روزهای آرامش برسید.




کلمات کلیدی:

سوالات استخدامی بانک صادرات + پاسخنامه shop.iranestekhdam.ir/سوالات-استخدامی-بانک-صادرات-employment.html دانلود منابع و نمونه سوالات استخدامی آزمون بانک صادرات بهراه پاسخنامه استخدامی. دانلود نمونه سوالات استخدامی بانک صادرات ایران www.e-estekhdam.com/دانلود-سوالات-آزمون-استخدامی-بانک-صاد/ ای استخدام بزرگترین مرجع کاریابی و اخبار و آگهی های استخدامی شرکت‌های دولتی، خصوصی و استخدام بانکها در تهران و کلیه شهرستان های کشور. آگهی های استخدام ... دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی بانک صادرات ایران kandoocn.com/index.php?newsid=4678 اکنون هم زمان با استخدامی بانک صادرات نمونه سوالات این آزمون استخدامی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده ایم. امیدواریم مورد رضایت شما قرار بگیرد. شما از این صفحه در 10/دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی حسابداری - مخفیگاه www.makhfigah.com/...سوالات-استخدامی/1139-دانلود-رایگان-نمونه-سوال... تیم مدیریتی مخفیگاه ،مجموعه ای از نمونه سوالات استخدامی حسابداری را گردآوری نموده است که به طور رایگان و بدون هیچگونه چشم داشتی رایگان تقدیم شما عزیزان قرار ... سوالات استخدامی رشته حسابداری (با پاسخنامه) shop.iranestekhdam.ir/سوالات-استخدامی-رشته-حسابداری.html جهت کسب موفقیت بیشتر شما در آزمون استخدامی رشته ی حسابداری ما بسته ای ویژه تدارک دیده ایم. این مجموعه شامل نمونه سوالات تخصصی رشته ی حسابداری دوره های. دانلود نمونه سوالات استخدامی رشته حسابداری - استخدام | ... dehvand.ir/jobs/نمونه-سوالات-آزمون-استخدامی-حسابداری/ ۴ روز پیش - این بسته شامل نمونه سوالات آزمون استخدامی تخصصی رشته حسابداری شامل بیش از 500 سوال مهم آزمون های قبلی در دروس زیر می باشد: نمونه سوالات ... دانلود،سوالات استخدامی رشته حسابداری به همراه پاسخهای ... konkur-hesabdari.ir/tag/دانلود،سوالات-استخدامی-رشته-حسابدار/ نوشته‌های با برچسب 'دانلود،سوالات استخدامی رشته حسابداری به همراه پاسخهای تشریحی' ... دانلودسوالات استخدامی تخصصی – رشته حسابداری. درادامه مطلب… (بیشتر…). دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون های استخدامی رشته حسابداری ... kandoocn.com/index.php?newsid=4347 در قسمت توضیحات بیش تر می توانید نمونه سوالات آزمون های استخدامی رشته حسابداری را همراه با پاسخ تشریحی به صورت رایگان دانلود. سوالات تخصصی استخدامی حسابداری | دانلود سوالات استخدام www.digitaliran.ir/.../سوالات-تخصصی-استخدامی-حسابداری.html دانلود سوالات تخصصی استخدامی حسابداری. :: توضیحات بیشتر در مورد دانلود پکیج کامل سوالات تخصصی آزمون استخدامی رشته حسابداری تمامی گرایش ها مناسب جهت ...10/15 بازدید کردید. دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی بانک صادرات ... - مخفیگاه www.makhfigah.com/...سوالات-استخدامی/1104-دانلود-رایگان-نمونه-سوال... مطمئناً مطالعه نمونه سوالات سال های گذشته بانک صادرات شانس شما را جهت کسب موفقیت در آزمون استخدامی این بانک نسبت به رقیبانتان افزایش خواهد داد.اگر شما قصد ... دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی بانک صادرات ۹۲ bartarinketab.ir/post/1003 هلدینگ سانا پرداخت ارس فعال در پروژه های سرمایه گذاری ، جهت تکمیل کادر نیروی انسانی خود از کارجویان محترم دعوت بعمل می آورد که رزومه خود را به آدرس ایمیل ...